יום ראשון, 27 במרץ 2016

בפורים שיחקתי אותה ביטניקית; פוסט שחור-לבן

מכל סגנונות האופנה והטרנדים שהביאו וממשיכים להביא לנו את הלוק המינימליסטי המתוחכם, אני הכי מתחברת לסגנון הביטניקי ומשום מה כשמדובר באהדת הקהל, חולצת פסים, סריג גולף שחור וברט מככבים יותר בהקשר של השיק הצרפתי. אז למרות שיש שרואים בצרפתים כמבססי השיק והסטייל ומנגד האמריקאים שמילים כמו תחכום, מינימליזם ואלגנטיות לא מתקשרים אליהם באופן אוטומטי, דווקא הם אלו שהביא לנו את דור הביט ההו כה מגניב. ג'ק קרואק הוא אחד הסמלים המרכזיים של הדור הזה, עם ספרו האיקוני "On the road" ויש סיכוי טוב שאם תתפסו היפסטר משוטט במסדרונות גילמן הוא גם ישמח ללהג בלהט על כך שזה הספר האהוב עליו (לפחות כך זה היה ב2010 כשאני שוטטתי במסדרונות גילמן. וואו. זה היה מזמן...).

http://vintagedancer.com/1950s/1950s-stockings-history/

מושפעים מהשיק הצרפתי והתחכום הבריטי, הביטיניקים הם טיפוסים בוהמיינים-אינטלקטואלים-חסרי בית-רובצי בתי קפה הכי מגניבים ששרצו בניו יורק בעשור החמישי של המאה ה-20. די מהר הם היו צריכים לפנות את מקומם להיפים, אבל כל עוד שהם היו בסביבה, הם סיפקו לא מעט הגיגים חכמים ומשעשעים, נונשלנטיות אלגנטית ובעיקר מרידה כיפית במוסכמות.

https://www.flickr.com/photos/digitalcollectionsum/4538971430/
יצא לי לראות את הסרט המזמר והמרקד Funny Face לא מזמן, מן סיפור סינדרלה שכזה. אודרי הפבורן מגלמת את ג'ו, בחורה צנועה ואינטילגנטית שעובדת בחנות ספרים בגריניץ' ווילג' שמתגלה על ידי עורכת מגזין אופנה מוכר. היא קצת אנטי בהתחלה, אבל לבסוף מתמסרת לכל העניין. הסרט מאוד יפה, משעשע, נוטף שיק, יש בו את ניו יורק ואת פריס ואת אודרי הפבורן כמובן. הדבר היחידי שממש צרם לי, היה סיפור האהבה המופרך שנרקם בינה לבין הצלם שלה שהתחיל בכלל בתור הטרדה מינית. לא ברור ולא נחוץ.


מה שכן, אודרי הפבורן עשתה לי חשק לעטות על עצמי מלבושים שחורים ולהראות מתחוכמת. בלי קשר, כבר הרבה זמן חיפשתי תירוץ לשים ברט וללבוש גולף שחור, אז ניצלתי את ההזדמנות הפורימית ושיחקתי אותה ביטניקית.


Concentrate on what you want to say to yourself and your friends. Follow your inner moonlight; don't hide the madness. You say what you want to say when you don't care who's listening
Allen Ginsberg -

5 תגובות :

  1. יפה!
    גולף שחור הוא אחד הפריטים הכי מוצלחים באז המצאת בגדים. את נראית ביטניקית לוהטת.
    לצערי, לא יצא לי מעולם לראות את "פאני פייס" מתחילתו ועד סופו והסרט של אודרh שאני הכי אוהבת זה Two for the road!

    השבמחק
  2. מאוד אוהבת ומזדהה. בכלל, הייתי רוצה להיות בת עשרים בתקופה הזו.

    השבמחק
  3. איזה פוסט כיפי! מאד אוהבת את הסגנון הביטניקי וקרואק הוא בהחלט ברשימת החביבים האלה, למרות שלא צעדתי בגילמן מאז 2006 :-)

    השבמחק
  4. מהמם. אין שום דבר בלוק הזה שאני לא מוכנה לאמץ.
    אני חושבת שהביטניקים הם הכי קרובים מבחינת סטייל וסטייט אוף מיינד להיפסטריות התל אביבית של היום. החבורה בתמונה השניה שהעלית לגמרי נראית מהבאצ'ו.

    השבמחק
  5. ספי-תודה רבה ואני מסכימה, גולף זו באמת הברקה! פאני פייס ממש חמוד ובעיקר מאוד יפה. לא ראיתי את Two for the road-מוסיפה אותו לרשימת הצפייה הבלתי נגמרת...
    שני-גם אני ממש מתחברת לרצון הזה.
    יעל-תודה ואין על הביטניקים ועל גילמן כמובן ...;)
    מרג'ורי-מעניין, יש בזה משהו. באמת חשבתי לעצמי האם יש להם מקבילה ראויה כיום ...

    השבמחק