יום שלישי, 19 באפריל 2016

סרטים ששווה לראות לקראת נסיעה לארה"ב

עוד שבוע מעכשיו אני כבר אהיה הרחק הרחק מכאן, בארצות הברית אהובתי. דיי סגרנו את ענייני הלינה, הטיסות הפנימיות, השכרות הרכב וכו', כך שהרבה מהעניינים הטכניים מאחורי. הייתי כבר בארה"ב, אבל אני יכולה לומר בבטחון שאת רוב מה שיש לדעת עליה (ותכל'ס גם על החיים עצמם) למדתי בעיקר מסרטים וסדרות טלוויזיה (ותרבות פופולארית באופן כללי). החלטתי שאת השבוע לקראת הטיסה אקדיש לצפיה בסרטים שהתרחשו במקומות שבהם אני עומדת לבקר, חלקם אני עומדת לבקר בפעם הראשונה. 

(*לא עשיתי תקצירים, אבל יש לינקים לטריילרים:))

היעד הראשון: // L.A //
הסרט: Beginners
כי אין סרט שיואן מקרגור משחק בו שלא ראיתי וגם מלאני לורן שווה.

ראיתי את הסרט הזה משהו כמו ארבע פעמים ובכל אחת מהפעמים האלו ייבבתי כמו ילדה קטנה. אני חושבת שהתקופה בחיים שבה ראיתי את הסרט בפעם הראשונה, הייתה גורם מכריע לכך שהסרט הכה נוגה הזה, הפך לאחד הסרטים האהובים עליי. הסרט נוגע בתמות כמו בדידות, אובדן ואהבה ובעיקר איך שלושת הדברים האלו קשורים אחד בשני ובשלישי. מדובר בתמות שכל כך מתקשרות לי לאל.איי, למרות שמעולם לא הייתי בה. משהו שממש מחזק את הקו הנוגה והמנוכר מעט של הסרט, זו העובדה שהרבה מהסצנות מתרחשות ברחובות העיר, בלילה, כשכולם מתניידים בעיקר במכוניות, כיאה לעיר שידוע שהתחבורה הציבורית בה כמעט ולא קיימת.
4 מילים על האופנה: שמלה אדומה וגרביונים סגולים. 

היעד השני: // San Francisco //
הסרט:  Big Eyes

איימי אדאמס עם מרגרט קין-http://directconversations.com/wp-content/uploads/2014/12/Margaret-Keane-and-Amy-Adams-on-the-set-of-Big-Eyes.jpg
אפתח בגילוי נאות שלא ראיתי את הסרט עד הסוף, סתם כי משהו צץ ונאלצתי להפסיק. מה שבטוח שהספקתי להבין שזה לא עומד להיות הטים ברטון האהוב עליי, אבל שזה עדיין סרט חמוד שווה צפיה ובעיקר בגלל הסיבה שלשמה התכנסנו כאן: סן פרנסיסקו. כבר בתחילת הסרט, מרגרט קין שמגולמת על ידי איימי אדאמס, מגיעה לסן פרנסיסקו על מנת להתחיל מחדש בתור אמנית ובאמת יש בעיר סצנה אמנותית לא רעה ואנשים מביני עניין (אבל כמובן שהכל מסתבך...). הסרט שמתרחש בסוף שנות החמישים מאיר את הרחובות הצבעוניים והיחודיים של העיר בווייב פיפטיזי כיפי.
כמה מילים על האופנה: ממש אהבתי את זה שמרגרט נוטשת את השמלות המנופחות של שנות החמישים ומסגלת לעצמה סגנון ביטניקי למדי עם מכנסי 7/8, חולצות גולף בלי שרוולים וחולצות מכופתרות קשורות. יאייי

http://archeravenue.net/dvd-review-big-eyes/








היעד השלישי: // Toronto //
בגלל המגניבות: Scott Pilgrim Vs the world


אין ספק שמדובר באחד הסרטים המגניבים אבר. זוכרים את כמויות האנשים שהתחפשו לסקוט פילגרים (בכיכובו של מייקל סרה) בשנת 2010?!!?! בכל מקרה, הסרט מציג טורונטו מושלגת ודיי פריפריאלית ולא ממש מקבלים ווייב של מרקם עירוני. מה שכן, נראה (אם מסתמכים על הסרט) כי טורונטו היא משכנם של הצעירים המוזרים והמגניבים ביקום (או לפחות זו הפנטזיה הפרועה של העיר) וזה מגניב ממש לדעתי. 

בגלל הנוף העירוני: What If 

http://www.empireonline.com/movies/55ce2524de95cf0744c53ea3/review/
קומדית אינדי רומנטית לא סופר מבריקה בעיניי, אבל לגמרי זו שגרמה לי להתאהב בטורונטו. עיר שיש בה גישה לחוף שאפשר לרבוץ בו (!!!) ומים שאפשר לרחוץ בהם (!!!), פארקים ענקיים, גורדי שחקים וכמובן מלא מסעדות כיפיות, דירות שוות וכל מה שיש לעיר גדולה להציע. הכל נראה גם קצת יותר נקי וקצת יותר שפוי מבניו יורק ואני דווקא ממש אוהבת את זה...
מילה אחת על האופנה: ברט!

היעד הרביעי: // Boston //
הסרט: Spotlight



סרט יוצא דופן מחבריו ברשימה וזאת בגלל הנושא עוכר השלווה שלו. בוסטון היא מוקד ממש חשוב בסרט לטוב ולרע ויש המון אזכורים לקבוצות ספורט שונות והשאלה: "אתה מכאן במקור?" היא ממש אישיו. תוך כדי שחברי ה"ספוטלייט" עוברים בין בתיהם של הניצולים ומראיינים אותם ברחבי בתי קפה שונים בעיר, אנחנו נחשפים לבוסטון היפה, הסתווית וה-גם קצת קשוחה ועצובה...

היעד החמישי: // New York //


מייקל סרה החמוד מכבב גם כאן והפעם לצד קאט דנינגס ההורסת (Two broke girls). בדומה ל'סקוט פילגרים נגד העולם', גם בסרט הזה מייקל סרה מנגן בלהקה ה-כמעט הכי גרועה בעולם ומתאהב בבחורה מגניבה. חוץ מזה, כמו הרבה סרטים אחרים, גם כאן מדובר בשיר הלל לניו יורק והמסע הכיפי והמטורף של ניק ונורה ברחבי העיר בעקבות הלהקה האהובה עליהם 'איפה פלאפי?' ובליווי פסקול הורס, ממש עושה חשק לבלות בה ערב, לילה ו...לפנות בוקר.

עד אז, בחזרה לאריזות...:(

4 תגובות :

  1. אנחנו גם ליווינו את הטיול שלנו בסרטים על מקומות שהיינו בהם בארה"ב, זה היה אדיר!
    את ספוטלייט ראינו במהלך הטיול בקולנוע והוא מצויין. בלוס אנג'לס ראינו את מלהולנד דרייב (יותר נכון ראיתי כי אלמוג נרדם תוך שנייה). הוא מטריד והזוי והחלק הטוב ביותר היה לקרוא ניתוחים שלו אחרי שהוא נגמר. אבל הוא ללא ספק מספק את התחושה של LA. אני אישית לא כל כך אהבתי את העיר.
    בניו יורק ראינו את כשהארי פגש את סאלי (קלאסיקה במיטבה) ואת גטסבי הגדול (הספר מעולה, הסרט מרשים מאוד ויזואלית אבל קצת מאכזב עלילתית). בסן פרנסיסקו יש את מילק הנפלא, שלא הספקנו לראות בטיול אבל אני זוכרת אותו מאוד לטובה.
    תהני המון המון ארה"ב נהדרת!!

    השבמחק
  2. האמת שזה ממש רעיון אדיר לראות סרטים בערים עצמן. אני סתם ראיתי חלק מהסרטים שוב או לראשונה בבית בשבוע החולף:) כן, מלהלנד דרייב ממש מטריד, ראיתי אותו פעם ללימודים ולא רק שהיה לי העונג לקרוא ניתוחים שלו, הייתי צריכה גם לכתוב עליו. מאוד אוהבת את כשהארי פגש את סאלי, אולי זו באמת הזדמנות טובה לראות אותו שוב בניו יורק. בכל מקרה, המון תודה, הייתי כבר בארה"ב בעבר, אבל בעיקר בבוסטון (דוד שלי גר שם) ובכל מיני נקודות באיסט קוסט, כך שאני מתרגשת לקראת הביקור בווסט קוסט שלא הייתי בו עדיין ול-להיות בניו יורק יותר מיומיים. והלוואי שהיינו יכולים לעשות ממש רואד טריפ רציני כמו שאתם עשיתם, עדיין מחכה שתכתבי על חוויות בבלוג:)

    השבמחק
  3. אני מתכננת לכתוב, יש כל כך הרבה לספר...
    אשלח לך קצת המלצות על ניו יורק בפייסבוק :)
    נשיקות וחג שמח!

    השבמחק