יום שלישי, 3 במרץ 2015

הבחורה החדשה/ישנה?

נכון שאי אפשר שלא לאהוב את זואי דשנל המתוקה והמצחיקה? ובייחוד את הדמות האדירה שהיא מגלמת כג'סיקה דיי בסדרה: "הבחורה החדשה"? אני בהחלט מאוד אוהבת את השחקנית, הדמות והסדרה. בהתחלה לא ממש התחברתי לסגנון ההומוריסטי של הסדרה אבל די מהר נתתי לה הזדמנות שניה ומאז אני מנהלת רומן רשמי עם הבחורה החדשה הזו. בסדרה, ג'ס מגלמת מורה בחטיבת ביניים באל איי והיא מתגוררת בדירת שותפים עם שלושה גברים רווקים. עכשיו נשאלת השאלה-האם באמת מדובר בבחורה "חדשה" או שהיא בכלל בחורה "ישנה"? (ולא, הפעם זה לא הולך להיות דיון אקדמי-פוליטי על האם הסדרה היא פמיניסטית או לא:)...)
הרי זה דיי ברור שיש בה המון מן הרטרו ולכן אפשר לומר בבטחון שהיא בחורה דיי "ישנה":
1. השם המלא של ג'ס הוא ג'סי'קה דיי-הכי שם של שחקנית גלאם מימים ימימה.
2. דיי זה גם שם המשפחה של הדמות Alisa Day מהשיר של ניק קייב וקיילי מינוג, Where the wild roses grow וגם לשיר הזה יש ממש ניחוח של פעם.
3. הבגדים: ג'ס בהחלט מפלרטטת עם המחצית הראשונה של המאה ה-20 במלבושיה ובעיקר נושאת חיבה רבה לשנות הארבעים והחמישים; הרבה חולצות עם צוווארוני פיטר פן, אהבה גדולה לנקודות ועיגולים וחצאיות קלוש כאשר ההתאמה שלהם ל2015 היא בכך שהן מקוצרות בכמה סנטימטרים טובים מעל הברך. גם השיער השופע והאיפור (שפתיים אדומות ועיינים מודגשות) שלה מאוד מזכירים את התקופה הזו. לרכישות אונליין ברוח הפיפטיז או סתם בשביל לשטוף את העיניים, מומלץ מאוד לבקר כאן וכאן.
4. העלילה: מכירים את ז'אנר קומדית ה- Screwball (בתרגום חופשי ומטורף: "קומדיה מטורפת") ההוליוודית? בגדול, מדובר באחות הגדולה של הקומדיה הרומנטית. הscrewball comedy החלה את דרכה בשנות השלושים והיא מתפקדת כקומדית פארסה בעלת קצב מהיר, מרובת רמיזות מיניות, משחקי מילים, הומור פיזי, נונסנס ובעיקר הרבה טעויות שונות ומשונות וכמובן גם לא חסרה בה הרבה רומנטיקה מתוקה. נשמע מוכר?:) בתוך הז'אנר הזה יש קטגוריה של סרטים שבהם מככבות שלוש-ארבע דמויות, כאשר הדמות הראשית היא בחורה שחיה ו/או מחוזרת על ידי שניים או שלושה גברים-ממש כמו ג'ס וגברבריה. לדוגמא: The more the merrier וחמים וטעים של בילי ויילדר שבמקרה זה גם אחד הסרטים האהובים עליי.
ואולי New Girl זה בכלל עיבוד לסדרה הנודעת מסוף שנות השבעים: threes company וג'ס היא בכלל גלגול נשי-עכשוי של ג'ק:)
מתה על חולצת הלבבות-סוףהסבנטיזתחילתהאייטיז רולז!!!

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה