יום שבת, 31 בינואר 2015

The Mindy (Feminist) Project

ניתן לשים לב למוטיב חוזר בהיסטוריה המאוד קצרה של הבלוג והלא היא העיר ניו יורק שכבר הוזכרה כאן בדמותן של שתי סדרות: GIRLS וMLS. הפעם לא אחרוג ממנהגי ואדבר על The Mindy Project שבה מינדי קלינג המהממת מגלמת את מינדי לאהירי-רופאה מיילדת במרפאה פרטית במנהטן.
יכול להיות שאלו מביניכן שעוקבות אחר הסדרה מרימות גבה על הכותרת שבחרתי. מינדי? פמיניזם? הלא כבר הפרק הראשון של הסדרה נפתח עם וידוייה של מינדי הבוגרת על כך שבתור ילדה, הסרט האהוב עליה היה "כשהארי פגש את סאלי" ובתיכון, טום הנקס, כוכב הקומדיות הרומנטיות היה האליל שלה. כשברשותנו המידע הזה קצת קשה לתייג את מינדי בתור פמיניסטית גדולה. הרי מה שאנחנו יודעים על פמיניסטיות זה שאלו נשים חזקות שהדבר האחרון שהן רוצות זה להתמסד עם גבר ולשמר את הסדר הפטריארכלי הישן (ולכן, ככל הנראה להתרפק על קומדיות רומנטיות זה לא ממש הקאפ אוף טי שלהן).
ובכל זאת, אני דוווקא חושבת שמינדי היא כן פמיניסטית. למה:
1. היא אישה (ממוצא הודי) שנמצאת בתחום גברי (רפואה).
2. היא שומרת קבנוס מתחת לכרית שלה For a rainy day (כן..זה פמיניסטי. מיד אסביר גם למה)
3. היא תעדיף (לפעמים) את הקריירה שלה על פני הגבר שלה.
וכעת בפירוט יתר:
מינדי מגלמת דמות אמינה ואמיתית שקל לנו, הבחורות האמינות והאמיתיות להתחבר אליה. היא רוצה את אותם הדברים שאנחנו רוצות: קריירה, אהבה ומלא בגדים יפים, לא בהכרח בסדר הזה. אז נכון, היא רומנטיקנית צ'יזית חסרת תקנה והיא ממש רוצה להתחתן, אבל היא גם פאקינג רופאה, הרופאה האישה היחידה שמסביבה נמצאים רק גברים. מינדי היא מה שנקרא Self Made Woman, היא בת למהגרים שעבדה קשה כל חייה על מנת להגיע לתוצאות והיא מצליחה לעשות זאת בגדול. מלבד העובדה שהיא בת מיעוטים, מינדי היא גם לא היפה הקלאסית שהתרגלנו לראות על מסך הטלוויזיה. היא בחורה עגלגלה עם קימורים והיא לא מתביישת בכך כלל וכלל, ההפך הוא הנכון. יש המון אזכורים בסדרה לעניין המשקל, הרגלי האכילה והמראה החיצוני שלה שמתבטאים בעיקר בהגיגים הומוריסטיים בסגנון: "ידוע שהחזה שלי הוא הכי גדול בעיר" או באזכורים קורעים של קבנוסים ושאר מאכלים שאיכשהו מצאו את מקומם הטבעי במיטה של מינדי. בהחלט ניתן לומר שמינדי היא פמיניסטית, היא לא רדיקלית, אבל זה ממש בסדר, כי גם אנחנו לא רדיקליות, לא?
ניתן להשיג כאן:  http://www.lookhuman.com
מינדי מצליחה לשלב בין הרצון שלה לקריירה ובין הרצון שלה לאהבה ומיסוד הקשר, היא מראה שזה בסדר לרצות את שניהם ועדיין להיות אישה פמיניסטית והיא עושה את כל זה תוך כדי שהיא לובשת בגדים מ-ה-מ-מ-י-ם ונשיים עד מאוד. אין לה שום צורך או רצון להתלבש "גברי" או "מרושל" כדי להוכיח שהיא פמיניסטית אמיתית או אשת קריירה רצינית. כפי שיש בה את הצד שמאוד מעוניין להתמסד ולהקים משפחה, יש בה גם את הצד שמאוד אוהב להתלבש ולמצות את מה שיש לעולם האופנה להציע לה וזה בסדר כי אישה מורכבת ומעניינת לא צריכה לוותר או להתפשר על שום דבר. מינדי מבליטה את אותה הנשיות שיש בה באמצעות בגדיה והמלתחה הצבעונית והמקושטת שלה מדברת בפני עצמה. היא אוהבת צבעים בוהקים וזועקים כמו ורוד, צהוב וירוק (שמאוד מחמיאים לגוון העור שלה) והיא לא מפחדת לשלב אותם זה עם זה ביחד עם הדפסי פפיטה, משבצות, עיגולים, נקודות ופסים. את הפן הגברי (בכל זאת, פמיניסטית) היא מבליטה באמצעות חולצות שמכופתרות עד הכפתור האחרון, ווסטים ועניבות מכל מיני סוגים, בעיקר צבעוניות ומגניבות.


אצל מינדי ממש הכל הולך, כל עוד שזה שיקי ויוקרתי כמובן, יהיה קשה למצוא את מינדי עם פריט שעלותו היא מתחת ל50$. המעצבים והמותגים שמככבים אצלה גם בזירת הבגדים וגם בזירת האקססוריז הם: DKNY, Chanel, J-Crew, Ann Taylor וגם טופשופ כמובן. 
Chanel Bag
J.crew Necklace
DKNY
כפי שמצויין על גבי התמונות הנ"ל הן נלקחו מן האתר הבא: The Mindy Project Style. מדובר באתר של בחורה שמתעדת את כל מלבושיה של מינדי באדיקות ונאמנות רבה. ניתן לקבל בו המון מידע על הבגדים של מינדי, מקור, עלויות וכו'. שווה להציץ.
שבוע טוב ומלא בשיקיות וצחוקים כמובן:)

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה